Jak wyglada praca doradcy finansowego?
Uczciwość i zaangażowanie
Doradca finansowy to przede wszystkim osoba uczciwa, zaangażowana, budząca zaufanie, otwarta i rzetelna. Część doradców posiada wykształcenie kierunkowe, jednak znajdą się wśród nich tacy, którzy potrzebną wiedzę zdobyli na własną rękę. Bardziej niż wykształcenie liczy się w tej pracy chłonny umysł. Umiejętności pozyskiwania informacji, przetwarzania danych i przełożenia ich na potrzeby klienta są niezwykle pożądane u przedstawicieli owej profesji.
Zazwyczaj doradcy prowadzą własną działalność gospodarczą. Często jednak to, co łączy doradcę z pracodawcą, to siedziba firmy, w której mają miejsce szkolenia oraz spotkania z klientami. To właśnie w niej doradca pozyskuje wiedzę o aktualnościach niezbędną do kreowania wizerunku eksperta swojej branży.
Samodzielne działanie
O specyfice charakteru pracy doradcy świadczy kluczowa samodzielność. Przedstawiciel opisywanej profesji samodzielnie organizuje swoją pracę, ustala harmonogram działania i pozyskuje potrzebne mu informacje. Poza tym do jego zadań należy nawiązanie kontaktu z klientem, poznanie jego sytuacji życiowej, a także ustalenie warunków współpracy.
Nagroda dla najlepszych
Część doradców finansowych zachowuje całkowitą swobodę, działając na własną rękę. Wielu natomiast współpracuje z poszczególnymi firmami, które zapewniają spójny program rozwoju kariery, który uzależniony jest od osiąganych wyników oraz zaangażowania w pracę. Pozytywnie wyróżniający się pracownicy otrzymują premie, a nawet awanse. Umiejętność budowania zaufania jest nie tylko kluczowa w kontekście pracy z klientem, lecz także w relacjach pracownika i firmy.
Doradca finansowy to osoba będąca na czasie w świecie bankowości. Nikt tak jak on nie orientuje się w ofertach poszczególnych banków. To on zdobywa wiedzę, analizuje i porównuje, by w ostatecznym rozrachunku przedstawić klientowi najbardziej satysfakcjonującą dla obu stron ofertę. Wprawdzie nie zawsze intencje doradcy i klienta są zbieżne, jednak to właśnie realizacja celu obranego przez klienta przynosi doradcy profity, które nierzadko przynoszą sporo satysfakcji z wykonywanej pracy.